![](https://etslogistika.ee/wp-content/themes/ets/assets/dist/gfx/blank.png)
Robert Murga (ETS Logistika meretranspordi osakond) kommentaar Äripäevale
![Lene_Aadli_1](https://etslogistika.ee/wp-content/uploads/2015/05/Lene_Aadli_1-478x558.jpg)
Kirjutas Lene Aadli
08.10.13 Äripäevas ilmub artikkel 2015.aastal kehestatava väävlidirektiivi kohta. Direktiivi kohaselt väheneb lubatud väävlisisaldus laevakorstnast väljuvale suitsule 1%-lt 0,1%-le. AP-le andis kommentaari ETS-st Robert Murga.
“Kui vaadata 2015.a direktiivi positiivsest küljest, on see hea võmalus kulude vähendamiseks. Kuidas?
Püsikulude säästmine, mille saavutab suuremate laevade asendamisel väiksemate laevadega. Viimased kasutavad kergemat kütust (0,1% väävlisisaldus), mis on küll kallim, kuid kulutavad vähem kütust. Lisaks tekib sääst sadamakulude vähenemise pealt, kuna väiksema laeva sadamatariifid on madalamad.
Väiksemad laevad õigustavad end veel enam, sest täna ei ole kõik suured alused 100% koormatud. Väiksemate laevade kasutamine nõuab kaupade optimeerimist laevaruumi planeerimisel ning optimaalse reiside arvu välja arvutamist, et turg saaks ikkagi teenindatud.
Kui vajalikud investeeringud õigeaegselt ära teha, siis on võimalik vältida ka hinnatõusu.”