Transport ja logistika uksest ukseni | ETS LogistikaTransport ja logistika uksest ukseni | ETS Logistika

Kuidas koostada kaubaveo reklamatsiooni, et vältida nõudeõiguse kaotust

Kahjustatud kaup

Kuidas toimida juhul, kui Sinu kaup on logistika-ahelas kahjustada saanud või kaduma läinud ning pead kauba vedajale esitama reklamatsiooni? Järgnevalt mõned nõuanded ja punktid, mida jälgida reklamatsiooni koostamisel:

Tegevused, mida pead tegema kohe, kui kahju avastad:

• Tee koheselt transpordi saatelehele (CMR) märkus kauba kahjustatuse kohta. Ei ole oluline kuhu kohta märkuse CMR-l kirjutad. Kirjuta märkus loetavalt ja nähtavalt.

näiteks: „kaup saabus mahalaadimisele kahjustatult. 3 alust puitplastplaate on läbi vettinud ja need on kasutamiseks kõlbmatud. 30.11.201 kell 14.53 Jüri Tamm“

• Tee koheselt enne kauba mahalaadimist fotod kahjustatud kaubast. Püüa teha fotod selliselt, et kahjustatud kaup ja auto haagise number on korraga näha.

Kui see on võimatu, arvesta fotode tegemisel, et need peavad tõestama, et kaup saabus mahalaadimisele kahjustatult, mitte ei saanud kaup kahjustada mahalaadimise käigus.

Näiteid reklamatsioonfotodest:

Need reklamatsiooni esimesed sammud annavad Sulle õiguse ja võimaluse pisut hiljem kaubavedajale korrektne kahjunõue saata.

Kahjunõude (reklamatsiooni) võid kirjutada vabas vormis ning hea oleks, kui see sisaldaks:

• Rahalist või materiaalset nõuet vedajale koos põhjendusega kahju suurusest.

näiteks: „Veo käigus riknes 3 alust puitplastplaate, mille kahju on 80 EUR-i“

• Reklamatsioonile lisatud dokumenti, mis tõestab kauba väärtust osade kaupa

näiteks: müügiarve, pakkeleht

• Faktidega rikastatud tõendust, kus pead selgitama oma arvamust, miks on kauba kahjustamises süüdi selle vedaja.

näiteks: „3 aluse kahjustatuse põhjuseks on kauba läbi vettimine vihma veest, mis tuleneb katkisest, vihmavett läbi laskvast, haagise kattest“

• Transpordi saatelehte (CMR) toimunud veost, mis sisaldaks märkust kahjustuste kohta

• Fotot kahjustatud kaubast

Mittenähtava vigastuse korral pead reklamatsiooni esitama kirjalikult 7 päeva jooksul alates kauba kättesaamise hetkest.

Reklamatsiooni saatmisega ära viivita! Asjatult viivitamisega võid põhjustada nõudeõiguse kaotuse.

Küsi pakkumist
vastame minutitega.

Meil on hea meel kirju saada! Kirjuta oma hinnapäring või küsimused allolevasse vormi, saada ära ja me vastame Sulle kohe!