Transport ja logistika uksest ukseni | ETS LogistikaTransport ja logistika uksest ukseni | ETS Logistika

Äripäeva intervjuu ETS Logistika juhatajaga 2012.a transpordi hindade teemal

Lene_Aadli_1

Kirjutas Lene Aadli

Äripäev

Äripäeva 21.02.2012 logistikarubriigis ilmus artikkel, kus erinevad ettevõtted kommenteerivad tulevat aastat. Sõna anti ka ETS Logistikale. Siinkohal toome välja vabas vormis esitatud täismahus intervjuu ETS Logistika juhataja Aleksander Bankiiriga.

Eesti Konjunktuuriinstituudi hinnangul halvenes turusituatsioon transpordisektoris.Kindlustunde indikaator langes detsembri –9-lt jaanuaris –14-ni tingituna transporditeenuste müügi vähenemisest viimasel 3-l kuul (müügisaldo –15). Neljandikul ettevõtetel väheneb nõudlus järgmisel kolmel kuul mõõdukalt (nõudluse saldo –9). Poole aasta pärast on turukonjunktuur ebasoodsam (konjunktuuri saldo –20).

Kas olete Eesti Konjunktuuriinstituudi hinnanguga nõus? Miks?

Ma ei ole Konkjunktuurinstituudiga ühel lainel. Noid parameetreid ma ümber muidugi lükata ei saa ega oska, kuna ma ei ole kursis, mille põhjal need arvutused tehtud on ja kes on sellele küsimustikule vastanud.

 

Mina isiklikult ja ETS Logistika oleme positiivsel lainel.

Jah, ma olen nõus, et on rohkem ebakindlust ja küsimärke, kui eelmisel aastal, aga mingisugust krahhi toimunud ei ole. Eriti veel kui võrrelda Eesti riiki mõne muu Euroopa riigiga.

ETS Logistikast rääkides – selle aasta jaanuar ja veebruar on meil paremini läinud kui eelmisel aastal. Märtsis-aprillis ja ülejäänud ei aastal ei näe ma kah põhjust, miks tulemused peaksid kukkuma.

 

See on sedasi tänu meie klientidele ja ETS-i meeskonnale.

ETS Logistika puhul rõhutan meie hinnakirja poliitikat. Meil ei ole “fixed” hinnakirju. Pakume igale kogusele antud ajahetkel alati soodsaima hinna, mis me parasjagu saame.

Klientidest. Kõrvalt vaadates näen, et enamus meie klientidest tegeleb koguaeg uute turgude otsimisega. Seda teeme meie ise kah. Ja loomulikult saame ses osas ka klientidega koostööd teha. Anname nõu, missugustesse riikidesse on soodsam transportida, mismoodi on mõtet transportida, anname hinnaindikatsioone müügipakkumiste tegemiseks jne.

Võib-olla on siin põhjus selles, et meie kliendid on pigem väikese ja keskmise suurusega, kui suured jäigad “Titanicud”, kes uutes vetes kohaneda ei suuda.

 

Üleüldine ebakindlus, mis majandust suures pildis valdab on minu arust lühiajaline. Seda on alati olnud ja tuleb tulevikus ka. Ebakindlus ja ärevus ei tähenda aga kaugeltki seda, et langustendents jätkub. Mõned head ja positiivse emotsiooniga uudised maailmamajanduseest ja kõikide veoautod jälle uputavad kaupadest. Aasta teisele poolele ennustan mina isiklikult mahtude kasvu. Kõigil on standard ja õpik eelmisest korrast olemas. Ei ole ju mõtet krahhi uuesti korrata. Inimene tahab ikka ju paremini elada, mitte kehvemini.

 

Mis saab maanteeveo hindadega lähikuudel, sellel aastal?

Hindu püütakse tõsta, aga vedajate rohkus ja konkurents surub hinna alla tagasi. Olulist rolli mängivad ka Läti,Leedu, Poola vedajad, kes siin toimetavad. Arvan, et hinnad ei lange ega tõuse oluliselt.

 

Millega peavad vedajad ja Teie kliendid arvestama?

Eks kõik peavad kuludele mõtlema. Neile tuleb muidugi mõelda koguaeg, mitte ainult „ärevatel aegadel“. Vedajatel, kellel on liisinguautod, mõlgub iga hommikul ärgates kindel liisingumakse silme ees ja eesmärk on ikka see tasa teha ja miskit võib-olla üle ka. Vedajad peavad arvestama sellega, et konkurendid hakkavad aktiivsemalt müügitööd tegema, nii Eesti kui ka välismaised.

Klientidel ei soovita ma tundmatute revolutsionääridega kaasa minna, kuna usun, et seis on lühiajaline. Kõige hullem nii klientidele kui ka vedajatele on kui hinnarallitamine kvaliteedi pihta käima hakkab.

Klientidel soovitan üle vaadata oma transpordikorraldus: Kui tihti tellime? Kui palju laos hoiame? Kui palju korraga transpordime? Kas transpordime enda lattu või otse oma kliendini? Jne jne. Need on tegelikult küsimused, millele peaks tähelepanu pöörama ka siis, kui on head ajad. Ja loomulikult uute välisturgude otsimine, sest halbadel aegadel tuleb tulu kasvatamise peale ka mõelda, vahest rohkemgi kui kulude vähendamise peale.

 

Kas plaanite vaadata veohindu sellel aastal üle? Kas olete juba planeerinud ja otsustanud, siis kui palju sellel aastal hinnad tõusevad võrreldes eelmise aastaga?

Kontrollime ja analüüsime veohindu igal päeval. ETS Logistika hinnakirja-poliitikat ei aja. Hinnad on vabas liikumises ja pakume alati nii soodsat hinda kui parasjagu pakkuda saame. Loomulikult tahaks hindu tõsta ja kasumit teenida, aga reaalsuses on konkurents ikkagi niivõrd äge, et nähtamatu käsi surub hinna alla tagasi.

 

Kas olete oma partneritega arutanud ja rääkinud hindadest? Milliseid järeldusi olete teinud?

Ametlikke läbirääkimisi kui selliseid olnud ei ole. Vabas vormis arutame kogu aeg, aga olulist revolutsiooni ei tehta. Pigem jätkatakse hetkel tavalises rütmis.

 

Kas on oht, et maanteevedude nõudlus väheneb? Miks?

Loomulikult on. Maanteetransport võrreldes meretranspordiga on oluliselt kallim. Tootjatel tasuks otsida võimalikule Euroopa tarnijale alternatiivi Aasiast, sest meretransport vähegi suuremate mahtude korral on oluliselt odavam, loomulikult eeldusel, et Aasiast tuues kvaliteet säilib ja pikem transpordiaeg sobib.

Küsi pakkumist
vastame minutitega.

Meil on hea meel kirju saada! Kirjuta oma hinnapäring või küsimused allolevasse vormi, saada ära ja me vastame Sulle kohe!