Transport ja logistika uksest ukseni | ETS LogistikaTransport ja logistika uksest ukseni | ETS Logistika

Mis asi on RO-RO?

Lene_Aadli_1

Kirjutas Lene Aadli

RO-RO-laev

Kas sulle jääb segaseks, mis asi on RO-RO? Loe siit, millega on tegemist.

RO-RO tuleb inglisekeelsest sõnapaarist roll-on/roll-off. Viimane tähendab veeremilaeva, mis on spetsialiseerunud iseliikuva tehnika vedamiseks (autod, bussid, haagised, traktorid jne). Laevale on paigaldatud spetsiaalne ramp, mis langetatakse kaile ning viimase kaudu saab iseliikuv tehnika hõpsalt laevatekile sõita või sealt maha kaile.

Ro-Ro-laeva tekid koosnevad sõiduradadest ehk liinimeetritest. Tehnika liigutamiseks kasutatakse lastilifte või tekkide vahelisi kaldteid. Lastiruumis on palju kinnitamiskohti sõidukite turvaliseks kinnitamiseks.

On konstrueeritud ka ainult kindlat kaubagruppi vedavaid veeremilaevu. Näiteks car carrier või vehicle carrier tüüpi ro-ro-laev on spetsialiseerunud ainult sõiduautode vedamiseks. Sellised laevad näevad välja nagu kaubanduskeskuste parkimismajad, kus on palju korruseid ja suhteliselt väiksele pinnale on võimalik parkida palju autosid.

Suuremad car carrier tüüpi ro-ro-laevad mahutavad kuni kaheksa tuhat sõidukit. Selliste laevadega jõuavad üldjuhul Eestisse kõik siinsetes autoesindustes müüdavad uued autod.

Allolevas videos näed, kuidas toimub uute autode laadimine laevale.

On olemas ka ro-ro-laevasid, mille tekile saavad sõita rongivagunid. Samuti kasutatakse ro-ro-laevasid, kuhu saab laadida nii iseliikuvat tehnikat kui ka merekonteinereid. Väga levinud on ka ro-ro-laevad, mis on loodud nii reisijate kui ka sõidukite veoks.

Ro-Ro-laevade pikkused jäävad vahemikku 120 kuni 240 meetrit ja kiirused küündivad 22 sõlmeni. Maailmavetel liigub täna tsirka 1500 ro-ro-laeva.

Küsi pakkumist
vastame minutitega.

Meil on hea meel kirju saada! Kirjuta oma hinnapäring või küsimused allolevasse vormi, saada ära ja me vastame Sulle kohe!