
Kas konteinervedu Euroopas on soodsam kui maanteetransport?
Uurime, kas Euroopas on kauba transpodiks soodsam broneerida üks veoauto haagis („rekka“) või üks 40-ne jalane merekonteiner.
Uurime just 40-ne jalast konteinerit, kuna too on mahult kõige sarnasem tavalise veoauto haagisele. Võrdluse aluseks ei ole transpordi kiirus, sest sel juhul on eelis maanteetranspordil.
Enamlevinuima veoauto haagise näitajad:
• Maht on 80-90m³
• Max kauba kaal EU-s üldjuhul 24t
• Pikkus 13,6m
• Laius 2,45m
• Kõrgus 2,4m-2,7m (sestap ka varieeruv maht)
• Mahutab 34 EUR alust
Standartne 40-jalane merekonteiner:
• Maht 67,6m³
• Max kauba kaal 26,78t
• Pikkus 12,03m
• Laius 2,35m
• Kõrgus 2,39m
• Mahutab 25 EUR alust
Hinna näited:
Kaubavedu Inglismaalt Aylesbury´st Eestisse Paidesse. Auto täiskoorma turuhind on täna (2013 märts) ca 2600 EUR + km. 40-jalase merekonteineri hind ca 2285 EUR + km.
Kaubavedu Belgiast Zele-st Eestisse Paidesse. Auto täiskoorma turuhind on täna (2013 märts) ca 1950 EUR + km. 40-jalase merekonteineri hind on tsirka 1850 EUR + km.
Järeldus:
Antud näidetes, on auto täiskoorma hind 315 EUR ning 100 EUR kallim. See on loogiline, kuna auto haagise mahutavus ongi suurem. EUR aluste korral tasub igal juhul eelistada auto transporti, kuna haagise mõõtmed soosivad euro aluste paigutamist ilma raiskamiseta. Ehk, siis juhtudel, kui oled veendunud, et auto haagise maht on maksimaalselt ära kasutatud, on autotransport soodsam.
Tähelepanu tasub pöörata kaupadele, kus auto haagise kogu maht ei ole maksimaalselt ära kasutatud. Eelkõige erinevate seadete puhul, mis on erimõõdulised.
Need paigutatakse üldjuhul haagise keskele ning kinnitatakse veorihmadega. Isegi siis, kui antud seade ei ole laiuselt või pikkuselt seinast seinani, ei saa kinnitusrihmade tõttu haagisesse kaupa juurde panna (ehk antud kaup muutub osakoormast täiskoormaks).
Konteineri puhul oleks aga ruumi ära kasutamine maksimaalne.
Soovitame Sul igal juhul meretransporti kaaluda. Kui soovid hinnanäidiseid emmale kummale, võta palun paremalt ühendust.