Transport ja logistika uksest ukseni | ETS LogistikaTransport ja logistika uksest ukseni | ETS Logistika

Sassi kommentaar Äripäevale töötajate värbamise teemal

Lene_Aadli_1

Kirjutas Lene Aadli

ETS Logistika

Äripäev küsis ETS Logistika seisukohta töötajate värbamise kohta logistikaettevõtetesse. Täpsemalt, milliseid meetodeid kasutab ETS Logistika uue töötaja leidmisel ja värbamisel? Siinkohal toome välja muutmata kujul Sassi antud vastused Äripäevale.

Esmalt arutame meeskonnaga, milline on see inimene, keda soovime enda meeskonda. Vastavalt loodud profiilile valime ka töökuulutuse avaldamise meetodi ja koha. Senimaani ei ole me kasutanud tööotsingu portaale, vaid oleme kuulutuse postitanud Facebook´i ning Youtube´i. Oleme saatnud lingi ka logistikat õpetavate ülikoolide vastavate teaduskondade portaalidele.

Miks Facebook ja Youtube? Kuiv, igav tekst kuskil portaalis ei ärata tähelepanu ja hajub. Töökuulutus peab olema põnev, kaasahaarav ja miks mitte ka huvitav vaatamiseks neile, kes parasjagu tööd ei otsi. Töökuulutus Facebook´s ja Youtube´s, mis on vürtsitatud põneva videoga, toimib ühtlasi ka brändindusele. Ma ei pea silmas ületöödeldud kalli raha eest tellitud reklaam-klippi, vaid mõnusat personaaslet pöördumist, mis räägib meie köögipoolest ja pöördub potentsiaalse tööotsija poole.

Seda kõike sellepärast, et leida enda meeskonda tore, rõõmus inimene, kellega meil on mõnus tööd teha. Siiamaani on see toiminud hästi ning kõik sedasi värvatud inimesed on olnud jackpot´d.

Traditsioonilisele kandideerimisele (CV) lisame alati konksu. Näiteks tuli kandideerijatel saata 1minutiline ennast tutvustav video või oma lemmik anekdoot. Sellel meetodil on 2 eesmärki. Esmalt toob see meetod välja niiöelda spämmija, kes kandideerivad massiliselt igale poole. Teine eesmärk on näha, kuivõrd inimene suudab käituda mitte-traditsioonilises keskkonnas ning kui enesekriitiline suudab ta olla.

Töökuulutuses toome kindlasti välja palganumbri. Lause „pakume konkurentsivõimelist palka“ ei ütle mitte midagi. See on igati aus nii tööpakkuja kui ka –otsija suhtes. Nendel, kel on suuremad palgasoovid ei kandideerigi. Mõlema poole aega hoitakse kokku. Palka pole mõtet varjata ka konkurentide tõttu. See on valehäbi, mis reaalselt konkurendile ei ütle mitte midagi.

Viga, mida oleme teinud, on töökuulutuse „meie pakume“ osas väljendi „pakume arenemisvõimalust“ kasutamine. See stamp-väljend on aegunud ja reaalselt ei ütle mitte midagi. Siinkohal toome tulevikus välja konkreetsed faktid ja valdkonnad, mis osas potentsiaalsel töötajal areneda on. „Arenemisvõimalus“ on seosetu väljend, mis ei ütle tööotsijale mitte midagi.

Väljavalitud kutsume intervjuule. Valik ei toimu juhataja ainuotsusega. Valiku teeb kogu meeskond, nii intervjuule jõudvate osas kui ka lõpp-valiku. Meeskond otsib uut töötajat, mitte juhataja ega keegi muu ei otsi endale töötajat. Intervjuu juurde kuulub kindlasti ka teatud töiste elementide läbi praktiseerimine, nägemaks inimese hakkamasaamist reaalses olukorras. Lisaks kuulub intervjuu juurde jutuajamine kogu meeskonnaga, hindamaks omavahelise keemia tekkimist.

Usume nendesse meetoditesse, kuid alati hoiame silmad lahti, kuidas saaks veel paremini teha.

Küsi pakkumist
vastame minutitega.

Meil on hea meel kirju saada! Kirjuta oma hinnapäring või küsimused allolevasse vormi, saada ära ja me vastame Sulle kohe!