
Soomest või Rootsist paadi ostmine ja toomine – milline on Sinu kogukulu?
Sind huvitab Rootsist paadi toomine? Või paadi ostmine Soomest ning transport Eestisse? Oled õiges kohas. Loe siit, kuidas käib veesõiduki transport Eestisse ning millised kulud kaasnevad.
Veame Rootsist ja Soomest Eestisse allpool loetletud veesõidukitüüpe regulaarselt. Saad meilt abi nii kasutatud kui ka uute paatide transpordiga. Võta meiega julgelt ühendust. Aitame Sind hea meelega.
- Mootorpaadid (nii pära- kui ka keremootoriga);
- Jahid (nii statsionaarse kui svert tüüpi kiiliga);
- Katamaraanid;
- RIB paadid;
- Hõljukid;
- Sportpaadid.
Ilmselt tegeled hetkel kogukulu (sh veohinna) arvutamisega. Eeldatavasti vaatad erinevaid Soome ja Rootsi müügikuulutusi ning arvutad oma kogukulu. Kuigi meie tegeleme ainult veesõidukite rahvusvahelise transportimisega, oleme aastate jooksul täheldanud korduvaid olukordi ja küsimusi.
Antud artikli eesmärk ongi kirjeldada parimaid praktikaid, mida aastate jooksul oma kliente teenindades täheldanud oleme. Toome välja peamised tähelepanekud, mida tasub ostu planeerides arvestada. Seeläbi väldid juba eos hilisemaid üllatuskulusid ning peavalu.
Kui oled sobiva paadi, jahi või muu veesõiduki välja valinud, võta meiega julgelt ühendust. Edasta meile täpsemad peale- ja mahalaadimiskohtade aadressid ning paadi andmed. Kontrollime seejärel üle, milline on Sinu veesõiduki Eestisse toomise hind ning aitame selle Eestisse tuua.
Ostuprotsess ja veesõiduki valimine:
Kasutatud veesõidukid
Meilt küsitakse tihti, kust Soomest või Rootsist tasub paati osta? Meie statistika näitab, et enamjaolt ostavad eestlased Soomest ja Rootsist kasutatud paate läbi veebilehtede Blocket, PS Auction ja Nettivene. Antud lehtedel on müüjateks nii eraisikud kui ka ettevõtted.
Uued veesõidukid:
All nimekiri populaarsematest uute veesõidukite tootjatest Soomes ja Rootsis, keda meie senised kliendid on eelistanud.
- Bella Boats
- Yamarin
- AMT Boats
- Axopar Boats
- Nord Star Boats
- Finnmaster Boats
- Suvi
- Hallberg-Rassy
- Flipper
Soovitused ja tähelepanekud 5-8m pikkuste veesõidukite korral:
Meie statistika kohaselt ostavad Eesti kliendid Soomest ja Rootsist eelkõige kuni 5-8m pikkuseid veesõidukeid. Sääraste jahtide ning paatide transportimiseks Eestisse kasutame peamiselt tavalisi poolhaakeid (nö “rekkad”) ning platvormhaagiseid. Antud veokitüüpe kasutades on veohind kõige soodsam. Sääraste veovahendite kasutamiseks, peavad olema aga täidetud all kirjeldatud eeldused.
Purjejahi korral:
- Kui ostad jahi (“purjeka”) soovitame müüjalt lisaks soetada talvepuki või alusraami (all näidispilt). 90% müüjatest on see olemas, kuna nii Soomes kui Rootsis kasutatakse raame jahtide hoiustamiseks talvel.
- Kui raami olemasolu müügikuulutuses välja toodud ei ole, soovitame müüjalt see eraldi üle küsida.
- Miks alusraam oluline on?
- Vajad alusraami talvehoiustamisel Eestis nii või naa, sest paate talveks vette ei jäeta.
- Sama alusraami on vaja jahi transportimiseks Eestisse. Alusraam tagab paadi stabiilse asendi veoki haagisel ning võimaldab paadi koos alusraamiga veokile korralikult fikseerida.
- Alusraami puudumisel, kasutame transportimiseks spetsiaalset haagist, millel on paadikorpuse toed.
- Eelista müüjat, kes müüb jahti koos alusraamiga. Põhjus on lihtne: paadikorpuse tugedega haagisega veo teostamise hind on kallim kui tavahaagisega (eeldab alusraami olemasolu).

Fotol on näha paadi all olevat alusraami, mille paadiomanik Rootsist koos paadiga seotas. Lisaks on näha koormarihmasid, millega paat koos alusraamiga veovahendi külge kinnitatakse. Koormarihmad on meie poolt.
Kaatri, mootorpaadi korral:
- Kui soetad mootorpaadi või kaatri soovitame müüjalt osta veesõiduk koos järelhaagisega. Oleme täheldanud, et 90% müüjatest müüb oma paati koos haagisega, mida nad ise antud paadi transportimiseks sadamasse ja/või talvehoiustamiseks seni kasutasid. Kui müügikuulutuses seda rõhutatud ei ole, soovitame müüjalt see üle küsida. Miks?
- Saad paadihaagist Eestis paadi vedamiseks kasutada.
- Antud paadihaagist saad kasutada paadi talvisel hoiustamisel.
- Sama järelhaagist on vaja paadi transportimisel Eestisse. Paadihaagise olemasu tagab paadi stabiilse asendi veoki haagisel ning võimaldab paadi koos haagise veokile korralikult fikseerida. Soovitame igal juhul eelistada müüjat, kes müüb kasutatud jahti koos alusraamiga. Säästad sedasi oluliselt.
- Kui müüjal haagist võid muud selle sarnast ei ole, kasutame transportimiseks spetsiaalset haagist, millel on paadikorpuse toed.
- Soovitame siiski eelistada müüjat, kes müüb paati koos järelhaagise vms-ga. Põhjus on lihtne: paadikorpuse tugedega haagise veohind on kallim kui vedu tavahaagisega.
Paadi peale- ja mahalaadimine:
- Küsi Soome või Rootsi paadimüüjalt, kas nemad saavad organiseerida paadi tõste (pealelaadimise) veokisse. Soomes ja Rootsis on tõsteteenuse osutajad üldjuhul igas sadamas või paatidega tegelevas ettevõttes olemas. Miks? Sulle on see oluliselt soodsam. See tasub enne paadi äraostmist välja uurida. Meie senine kogemus näitab, et 90%-l müüjatest (nii eraisikust kui ka ettevõtetest müüjad) saavad selle korraldatud ning säärane tõste maksab Soomes või Rootsis 50-100 EUR.
- Kui Soome või Rootsi müüjal tõesti paadi pealelaadimise võimalust ei ole, saame pealelaadimise teostada nn kraanaautoga. Tegemist on mugavusteenusega, mis tähendab Sinu jaoks Soomest mitmesaja (või mitme tuhande) eurolist lisakulu. Sestap on meie esimene soovitus küsida pealelaadimist müüjalt.
- Mõtle läbi, kuidas teostad Eestis paadi mahalaadimise või vette tõstmise. Eestis saab väikelaeva registreerida ilma Transpordiameti teenindusbüroosse tulemata. Sulle on kõige soodsam paat kohe uude kodusadamasse või talvelattu viia ning sinna tellida tõsteteenus. Eestis on üldjuhul tõsteteenuse osutajad igas sadamas või paatidega tegelevas ettevõttes olemas. Soovitame kohalikult sadamakaptenilt küsida, millist ettevõtet konkreetne sadam paatide mahalaadimiseks ja vettetõstmiseks kasutab. Sadamakaptenid omavad alati parimat infot.
- Kui Eestis pealelaadimise võimalust tõesti ei ole, saame Eestis mahalaadimise teostada nn kraanaautoga. Tegemist on taaskord mugavuseteenusega, mis tähendab Sinu jaoks mõnesaja eurolist lisakulu.

Meie toodud paadi mahalaadimine Kakumäe Havena sadamas. Eestis on üldjuhul tõsteteenuse osutajad igas sadamas või paatidega tegelevas ettevõttes olemas.
Soovitused ja tähelepanekud 8m+ pikkuste veesõidukite korral:
- Suuremate (8m+) aluste ostmisel tuleb pöörata erilist tähelepanu sellele, kas Soome või Rootsi paadimüüja poolt pakutav hind sisaldab paadi pealelaadimist veoki haagisele. Nimetatud suurte aluste tõstmiseks kasutatakse spetsiaalseid kraanasid, mis võivad olla oluliseks teguriks nende transpordi korraldamisel.
- Meie varasem kogemus selles valdkonnas näitab, et kui pealelaadimise tingimusi ei ole enne ostu-müügitehingut selgelt kokku lepitud, võib müüja hiljem seda teenust küll pakkuda, kuid sageli kiputakse selle eest küsima ülemäära kõrget lisatasu, mis võib märkimisväärselt mõjutada ostu lõplikku maksumust ja muuta tehingu kulukamaks.
- Seetõttu on oluline juba alguses täpselt teada saada, milliseid lisateenuseid hind sisaldab ning vajadusel läbi rääkida kõik transpordiga seotud aspektid, et vältida hilisemaid arusaamatusi ja lisakulutusi.
- Lukuskaatrite ja jahtide vedamiseks kasutame spetsiaalseid järelhaagiseid, millel on paadikorpuse toed (vt all pilte meie tehtud töödest).

Väga suurte paatide vedamiseks kasutame haagiseid, millel on paadikorpuse toed.

Antud suure kaatri vedamiseks kasutasime samuti haagist, millel on paadikorpuse toed.
Võta meiega julgelt ühendust! Aitame paadi Eestisse tuua!
- Saad personaalse veokorraldaja, kes hoiab Sind algusest lõpuni toimuvaga kursis.
- Maanteetranspordi korral saad valida erinevate haagiste tüüpide vahel: tava, platvorm või paadikorpuse tugedega järelhaagis.
- Ülegabariidilise veesõiduki korral sisaldab veoteenus vajalike lubade vormistamist meie poolt.
- Väärtuslikumale kaatrile, jahile või purjekale saad tellida 100% riske katva veosekindlustuse. ETS Logistika on PZU kindlustusseltsi ametlik agent.
*Käesoleval veebilehel esitatud teavet ei tohi tõlgendada ostu- ja müügitehingute vormistamise nõustamisena, soovitusena või mõne muu teenusena. Enne lepingute ja/või tehingute tegemist peab iga ettevõte ise põhjalikult kaaluma tehtava otsuse finantsilisi, maksutemaatilisi ja juriidilisi asjaolusid, samuti kõiki riske.
*Käesoleva veebilehe omanik ei vastuta veebilehel esitatud teabe, arvamuste, postituste ja kommentaaride või muu teabe sisu ning õigsuse eest, samuti veebilehel sisalduva teabe kasutamisest tekkida võivate tagajärgede eest.