Transport ja logistika uksest ukseni | ETS LogistikaTransport ja logistika uksest ukseni | ETS Logistika

transpordihinna kalkulaator

Transpordi hinnakalkulaator – vajad abi transpordikulude arvutamisel?

Kust leida transpordi hinnakalkulaator või muu viis, mis aitaks veotariife kontrollida? Kui Sul on kiire ja ei jõua antud teksti süveneda, saada paremalt kiri. Vastame kärmelt.

Meieni jõuab aegajalt kliente, kes soovivad nn transpordi hinnakalkulaatorit. Täpsemalt iseteeninduskeskkonda, kuhu andmed sisestades genereerib süsteem veohinna. Automaatse kalkulaatori alternatiiviks on klienditeenindajaga otse suhelda. Kumba meetodit eelistada, kas programmi või otsesuhtlust?


Millal eelistada automaatset hinnakalkulaatorit?

Sagedane transpordi vajadus, suured ettevõtted

  • Suure arvu saadetiste korral (min 50x kuus), on mõistlik sõlmida leping logistikafirmaga, kes pakub automaatset hinnakalkulaatorit. Harilikult võimaldab see sama e-keskkond ka tellimuse edastamist.
  • Mahuleping tähendab paremaid tariife kui nö letihinnad, tulenevalt suurest mahust. E-keskkond on kasutajapõhine ning veotariifid on süsteemis salvestatud.
  • Iseteeninduskeskkond sobib suurtele ettevõtetele, kus puhtfüüsiliselt ei jõuta igale transpordisoovile eraldi hinnapäringut saata (see tähendaks sadu või tuhandeid kirjasaatmisi aastas).

Sul on logistikaalane kogemus

  • Saad seal kenasti hakkama, kui mõisted cbm, mahukaal, inkoterm, stackable jms on Sinu jaoks igapäevased.
  • Kui nimetatud mõisted on Sinu jaoks tuumafüüsika, soovitame esmalt kätt harjutada reaalse veokorraldajaga suheldes. Kui tunned end juba vilununa, saad ka iseteeninduskeskkondades kenasti hakkama.

Maanteetransport

  • Maanteetranspordi korral on valdavalt tegemist uksest ukseni teenusega. Seetõttu (kui andmed on korrektselt sisestatud), annavad automaatsed e-keskkonnad lõpliku veohinna, mis on üheselt arusaadav.
  • Lennu-, mere- ja raudteetranspordi korral on lahutamatuks kaaslaseks mõiste tarneklausel, mis tekitab segadust. Nimetatud teenuseliikide korral soovitame e-keskkondi pigem vältida ning eelistada vaid juhul, kui omad kogemust. Vastasel juhul riskid ebameeldivate üllatusekuludega.

Euroopa Liidu sisene transport (tolli ei ole)

  • Kaubavedude korral, kus peale- ja/või mahalaadimiskoht asub väljaspool EU-d või EU eriterritooriumil, soovitame iseteeninduskeskkondi kasutada vaid juhul, kui oled tollitemaatikaga ning tarneklauslitega kursis. Vastasel korral mängid lotot.

Väikesed kogused (1 alus, pakid jms)

  • Automaatseid e-keskkondi tasub eelistada pisemate koguste korral (üksikud alused, karbid, pakid jms), sest osad logistikaettevõtest ongi spetsialiseerunud just pisemate koguste veoks (meie sealjuures mitte).
  • Säärased transpordiettevõtted konsolideerivad sadade erinevate klientide kaubad. Viimase läbi saavutatakse mastaabisääst, mis hinna ühe paki kohta soodsaks muudab.
  • Siia kuuluvad ka pakiautomaadid (väike kogus, soodne hind), mis meie hinnangul on Eestis väga kliendisõbralikult üles ehitatud.

Oled arvutiinimene

  • E-keskkonnad sobivad tellijatele, kes tunnevad end arvutis mugavalt ning ei kohku mitmete lahtrite täitmise ees.
  • Kui Sa ei ole kiire ja täpne trükkija, soovitame pigem reaalse klienditeenindajaga suhelda (lihtsam ja vähem stressi).
  • Pead olema korrektne andmete sisestaja, sest transporditariifid sõltuvad igast kilogrammist, sentimeetrist, postikoodist jms. Üks vale andmesisestuse viga võib hiljem tähendada kopsakat arve lisa.

Sulle ei meeldi inimestega suhelda

  • Automaatne keskkond sobib inimtüübile, kellele vahetu suhtlus pigem ei meeldi.
  • See on täiesti normaalne ja arusaadav, sest inimesed ongi erinevad.

ETS Logistikale on oluline pakkuda teenust kvaliteediga, mis ületab kliendi ootuseid. Oleme siinkohal ausad – iseteeninduskeskkond meil puudub. Viimane ei tähenda, et me nende vastu oleme. Eestis juba on hulk logistikaettevõtteid, kes seda väga hästi teevad. Seega, kui eelkirjeldatud tingimused on Sulle pigem sobivad, soovitame Sul pöörduda Eesti TOP 3 logistikaettevõtete poole, kellel antud süsteemid on loodud.

Kui Sa aga eelistad päris inimesega (logistikuga) suhtlemist ning võimalikke ohukohti vältida, soovitame eelistada all kirjeldatud varianti. See ongi ETS Logistika unikaalne väärtuspakkumine võrreldes meie konkurentidega.

Viimane ei tähenda, et me ei kasuta infotehnoloogia võlusid. Kasutame küll. Arendame regulaarselt ettevõtte-siseseid programme ja süsteeme. Sealjuures, aga ei sunni me oma kliente neid süsteeme meie eest täitma. Klient saab meiega kontakteeruda temale mugaval moel (e-kirjas, Skypes, telefonis, sotsiaalmeedias, tuleb füüsiliselt kontorisse). Klient saab alati suhelda otse klienditeenindajaga.


Kunas on mõistlikum reaalse klienditeenindajaga suhelda (mitte anonüümse e-keskkonnaga)?

Oled laisk ja mugav

  • Sa oled siiski klient ning ei pea meie eest tööd ära tegema. Olgem ausad – iseteeninduskeskkonna üks eesmärkidest on, et teeksid osa tööd (andmete sisestamine) logistikafirma eest ise ära.

Sa ei ole arvutiinimene, suhtlemine on Sinu jaoks okei

  • Keegi ei eelda, et pead igal juhul nö arvutiinimene olema, kes suudab 30 sekundiga veatult kümme erinevat lahtrit täita. See on okei, inimesed ongi erinevad.

Sul puudub logistikaalane kogemus

  • Türgist võib kaupa tuua nii meritsi, veokiga mööda maad kui ka lennukiga. Seega, et üldse hinnaküsimiseni jõuda, tuleb välja selgitada, milline veoviis konkreetsel juhul (sõltuvalt kogusest, ajakriitilisusest) on vajalik. Igati loomulik on see, et klient ei teagi X lähteriigi korral kõiki võimalikke transpordiviise ega tule selle peale. Või näiteks Hiina transport, kust võib kaupa tuua nii meritsi, lennukiga või hoopis raudteetransporti kasutades.
  • Veokorraldajaga suhtlemise eelise on hinnapakkumisele eelnev konsultatsioon. Jagame alati väga hea meelega oma teadmisi kliendiga (selle eest lisatasu küsimata). Meie eesmärk ei ole tellimus, vaid rahulolev klient.

Lähteandmed on ebamäärased (alles planeerid, koostad äriplaani vms)

  • Automaatsed hinnakalkulaatorid eeldavad, et lähteandmed on väga täpsed (aadressid, mõõdud, kaalud, kaubatüübid jms).
  • Mida teha, kui Sa pole kõiges veel 100% kindel? Võid väga julgelt veokorraldajaga ühendust võtta, kes annab Sulle nõu ning kirjeldab, millised on võimalikud hinnaindikatsioonid, et saaksid oma esialgseid kalkulatsioone teha.
  • Me ei eelda, et Sul on meiega kontakteerudes kõik peensusteni läbi mõeldud. Anname Sulle nõu lootusega, et hiljem meie teenust kasutad.

Väiksem transpordivajadus (2-3 korda kuus), suuremad kogused (mitmest alusest täiskoormateni)

  • Transpordihind sõltub sellest, kui kaugel on veovahendid konkreetsest pealelaadimiskohast ning autode täituvusest.
  • Olgu siinkohal näiteks 23 euroaluse pealekorje Paidest, mis peavad liikuma Saksamaale. Kujutelgem, et selline vaba kaubaruum on hetkel kahel veokil: esimene neist asub Tallinnas ning teine Türil. Arusaadavalt on teise veoki ettesõit Türilt Paidesse väiksem, mis vähendab oluliselt veohinda.
  • Suuremate koguste korral (mitmetonnised alused, erimõõdulised kaubad, täiskoormad jms), kus veohinnad on sadades või tuhandetes eurodes, sõltub tariif eelkõige sellest, kui kaugel on vabad veokid (“rekkad”) konkreetsest pealelaadimiskohast ning antud autode täituvusest. Seetõttu on suuremate koguste tariifid e-keskkondades pigem kallid.
  • Soovitame suuremate koguste korral otse logistikuga kontakteeruda. Veokorraldaja kontrollib seejärel reaalajas kõik veokid üle ning pakub Sulle soodsaima võimaliku tariifi (lähim auto + sobiv kaubaruum = võimalikult soodne tariif).

Transpordiliigiks mere-, lennu- või raudteetransport

  • Antud veoviisid on täis mõisteid alates tarnetingimusest kuni tollitemaatikani, mille kohta omandatakse teadmisi aastaid
  • Soovitame nendel juhtudel veokorraldajaga suhelda, kuna tema oskab viidata võimalikele ohukohtadele ning annab konsultatsiooni:
    • Info ja analüüs, milline tarnetingimus on Sulle kõige soodsam ja kasulikum (sõltuvalt müüjariigist ning kauba kogusest).
    • Kaupade pakendamine (soovitused, vältimaks Taimekaitseinspektsiooni jt ametiasutuste tööst tulenevaid asjatuid lisakulusid Eestis).
  • Veohinna ajatamine:
    • Antud veoliikide hinnad kehtivad tavapäraselt ühe kuu kaupa (laeva-, lennu- ja rongiliinidest sõltuvalt). Hinnal ja hinnal on suure vahe, sõltuvalt tellimise kuupäevast. Septembris on veo tellimine oluliselt soodsam kui detsembris.

EU väline transport (toll, sertifikaadid, tarneklausel, pakendamine jms)

  • Toll:
    • EU välise siht- ja/või lähteriigi ja EU eriterritooriumi korral on toll kohustuslik. Olgu siinkohal taas näiteks kauba toomine Hiinast. Veokorraldaja suunab kliendi meie tollideklarandi juurde, kes informeerib klienti, milline on antud kauba tollimaks.
    • Tollimaksu selgudes võib klient Hiina kauba ostust hoopis loobuda, kuna koguhind (st kauba ostuhind, veotariif + tollimaks) on liiga kõrge. Meie eesmärk ei ole tellimus, vaid rahulolev klient.
    • Maksuvabastuse kontrollimine:
      • Esineb EU väliseid riike (nt Türgi), kust kaupa ostes on võimalik taodelda importmaksude vabastust (päritolusertifikaadi esitades).
  • Tarneklausel:
    • Hinnapakkumise kolm erinevat tarneklauslit: CIF New York, DAT New York ning DAP New York.
    • EU välise transpordi korral võib esimese ja kolmanda tariifi vahe olla mitu tuhat dollarit. Kui valid iseteeninduskeskkonnast pimesi CIF New York teenuse (teadmata, millega tegemist on), riskid üllatuskuludega ning pahase USA partneriga.
    • Veokorraldaja veendub esmalt, milline on Sinu reaalne vajadus. Alles seejärel, kui kõik on selge, annab ta Sulle nõu, millist tarneklauslit Sa päriselt vajad.

Sul on kiire

  • Töönädala lõpus on tavapärane, et saad iseteeninduskeskkonnast küll veotariifi, kuid pealelaadimise võimalust antud nädalaks enam ei ole. Põhjus on lihtne: logistikafirmad väldivad nädalalõpu pealekorje lubamist, kuna nädala lõpus on veovahendid pigem täis (st ei ole ruumi).
  • Viimane tähendab näiteks Saksamaalt kauba toomise korral, et olenemata tellimuse iseteeninduskeskkonnast edastamisest neljapäeva pärastlõunal, toimub reaalne pealekorje Saksamaalt järgmisel nädalal ning mahalaadimine Eestis hoopiski ülejärgmisel nädalal.
  • Kui võtad aga reaalse veokorraldajaga ühendust, saab tema kontrollida, milline veokitest jõuab antud kauba sedasi peale laadida, et see juba uue nädala alguseks Sinuni jõuaks.
  • Kui tegemist on erilahendusega (pealekorje nädalavahetusel, öösel vms), saab veokorraldaja sellele koheselt reageerida.

Kui Sul on küsimus transpordi hindade kohta, saada meile kiri või helista. Aitame Sind!

visioon

Faktid

ETS Logistika teenust kasutavad Eesti populaarsemad brändid

  • Kapten Grant
  • NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence (CCDCOE)
  • RMK
  • 5 Star Logs
  • Omatalo
  • Apelsin
  • Reola Gaas
  • Juustuvabrik
  • Aatrium Sisustuskaubamaja
  • Vitamiin
  • Kohvipoiss