Transport ja logistika uksest ukseni | ETS LogistikaTransport ja logistika uksest ukseni | ETS Logistika

Loe, kuidas käib kaubaarve ja pakkelehe õige vormistamine

Kuidas vormistada korrektne kaubaarve (Commercial Invoice) ning pakkeleht (Packing List)? Oled õige kohas. Saad siit juhised ning korrektsed põhjad tasuta alla laadida.


Puutume tollideklaratsioone vormistades kokku sadade erinevate kaubaarvete ja pakkelehtedega. Seda nii kolmandatest riikidest (st EU-välistest riikidest) saabuvate kui väljuvate kaupade tollideklaratsioonide vormistamisel.

On väga tavapärane, et müüjad (kauba saatjad) on dokumendid puudulikult vormistanud, mis põhjustavad nii kauba müüjale kui ostjale asjatuid lisakulusid ning peavalu. Toome selles artiklis välja olulisema enamlevinumate apsakate vältimiseks.

Kui oled ajahädas ning vajad korrektseid dokumente koheselt, kirjuta meile toll@etslogistika.ee ning küsi kaubaarve ja pakkelehe vormistamise teenust. Me ei lase Sul kaua oodata – vastame kiirelt. Lisaks aitame tollideklaratsioonide vormistamisega.


Mis on mis?

  • Kaubaarve (Commercial Invoice) –  müüja (saatja) poolt tehtav dokument, mis sisaldab infot saadetise kohta, sh kauba kirjeldus, kauba väärtus, müüja (saatja) ja ostja (saaja) info. See on ekspordi- ja impordidokumentatsiooni osa ning seda võivad kasutada tolliasutused kohalduvate maksude ja lõivude määramiseks.
  • Pakkeleht (Packing List) – müüja (saatja) poolt vormistatav dokument, mis sisaldav teavet saadetise kohta, sealhulgas selle pakkimise, iga pakendi mõõtmete ja kaalu ning kastide välisküljele märgitud märgiste ja numbrite kohta.

Kauba saatja poolt vormistatud kaubaarve ja pakkelehe alusel koostab vedaja veokirja (CMRBill of Lading, Airwaybill jne).


Miks on korrektne vormistamine oluline?

Tihti esineb müüjate poolt vormistatud dokumentidel tüüpvigu, mis põhjustavad nii kauba saatjatele kui saajatele ebamõistlikke lisakulusid nii ajas kui rahas. Korrektselt vormistatud kaubaarve ja pakkeleht on olulised, kuna just nende alusel koostatakse kaubale eksport- ja/või importdeklaratsioon. Viimane on omakorda kauba liikumise eelduseks EL-st välja või kolmandast riigist EL-i.

Puudulike dokumentidega kaasnevad riskid ja kulud:

  • ooteaeg piiril  (veoki seisutasu);
  • kallis ladustamine tolliterminalis (puudulike dokumentide korral ei saa kaup Maksu- ja Tolliametist vabastust);
  • kauba füüsiline läbivaatus Maksu- ja Tolliameti poolt (kulud ümberlaadimiste ja lisatranspordi näol);
  • veoaja pikenemine;
  • kauba mitte aktsepteerimine sihtriigi Maksu- ja Tolliameti poolt (st raisku läinud kaubavedu ning kauba tagasi toomise/viimise lisakulu);
  • rahulolematu klient (kauba ostja).

Kaubaarve (Commercial Invoice) ja pakkelehe (Packing List) vormistamine

  • Rahvusvahelise veo korral vormista kaubarve ja pakkeleht inglise keeles, et need oleksid kõikidele osapooltele (müüja, ostja, vedaja, toll jne) arusaadavad.
  • Kaubaarve peab olema vormistatud nimetusega “Commercial Invoice ” või “Invoice“.
  • Veendu, et kaubaarvele on märgitud tarnetingimus (inkoterm) ning kauba päritolumaa.
  • Arvel ei tohi olla 0-väärtusega summat (nt 0 USD).
  • Pakkelehel ei tohi kaup olla märgitud 0-kaaluga (nt 0 kg).
  • Kui kaubaks on ainult üks toode, võid pakkelehe info (kauba kogus, pakendamise viis, kaal) lisada kaubaarvelel. Sel juhul ei ole vaja pakkelehte vormistada ning piisab kaubaarvest.

Kaubaarve ja pakkelehe saad alla laadida siit. Allalaetavas excelis on eraldi leht (Notes) abistavate märkmetega.


Dokumentide kontroll (rangelt soovituslik)

Ekspordil (kui Sina oled müüja ehk kauba saatja):

  • Edasta enne kauba väljasaatmist kogu paberimajandus tollideklarandile ülevaatamiseks.
  • Deklarant kontrollib lahtrid üle ning viitab vajadusel puudujääkidele (sedasi väldid tüüpvigu ning eelpool kirjeldatud riske).

Impordil (kui Sina oled ostja ehk kauba saaja):

  • Müüja (arve koostaja) ei pruugi teada kõiki nõudeid ja tingimusi dokumentidele, mille alusel Eestis importdeklaratsiooni vormistatakse.
  • Küsi müüjalt kauba dokumente enne kauba teele panemist ning edasta need oma tollideklarandile ülevaatamiseks.
  • Kui dokumentidel on midagi puudu või vajab täpsustamist, on veel piisavalt aega, et paluda kauba saatjal neid korrigeerida (enne kauba Eestisse jõudmist).

Soovid vormistamise abi meilt? Teeme seda hea meelega. Kirjuta toll@etslogistika.ee ning küsi kaubaarve ja pakkelehe vormistamise teenust.

Küsi pakkumist
vastame minutitega.

Meil on hea meel kirju saada! Kirjuta oma hinnapäring või küsimused allolevasse vormi, saada ära ja me vastame Sulle kohe!