Laadimismeeter – kuidas käib laadimismeetrite arvutamine?
Mis on laadimismeeter (LDM)? Selgitame antud blogis, kuidas käib laadimismeetrite arvutamine erinevates olukordades. Kui Sa vajad rahvusvahelist maanteevedu kohe ning Sul ei ole aega süveneda, võta meiega ühendust. Aitame Sind kiirelt.
Laadimismeeter (öeldakse ka “jooksev meeter” või “meeter”) tähendab ühte jooksvat meetrit standardse poolhaagise (sisemõõdud on 13,6 x 2,45 x 2,7m) põrandapinnast täislaiuses ja -kõrguses. Parema ettekujutuse saamiseks vaata allolevat kolme näidet ning video.
- 1,2 LDM korral on kaubaruumi mõõdud 1,2 x 2,45 x 2,7m
- 6 LDM kaubaruumi mõõdud on 6,0 x 2,45 x 2,7m
- 13,6 LDM (täiskoorem ehk FTL) mõõdud on 13,6 x 2,45 x 2,7m
- Soovitus: mida rohkem kaupa üksteise peale laadida, seda soodsam on transpordihind. Kuidas nii? LDM aluseks on kauba (koos pakendiga) pikkus x laius. Kauba kõrgus LDM-i ei mõjuta.
- Allolevalt pildilt on näha kahe haagisesse laetud FIN alust (kokku 1,0LDM). Kaubaruum on laiuses (2,45m) 100% ära kasutatud, kuid kõrguses mitte. Ka juhul, kui alused oleksid ulatunud haagise laeni, oleks LDM näitaja olnud endiselt 1,0.
Kuidas käib laadimismeetrite arvutamine ebastandardsete mõõtude korral? Tehe: (pikkus x laius meetrites) jagatud 2,4-ga. See on mugav eelkõige siis, kui tegemist on erimõõdulise kaubaga, mille laius on väiksem kui haagise täislaius (2,45m). Vaata allolevate näidete arvutusi.
- 1 euroalus (1,2 x 0,8m) on 0,4 LDM. Tehe: (1,2 x 0,8) / 2,4 = 0,4 LDM (maksimumkaal 740kg)
- 1 FIN alus (1,2 x 1,0m) on 0,5 LDM. Tehe: (1,2 x 1,0) / 2,4 = 0,5 LDM (maksimumkaal 925kg)
- Ebastandardne alus (1,7 x 1,1m) on 0.8 LDM. Tehe: (1,7 x 1,1m) / 2,4 = 0,8 LDM
Kas kauba kaal mõjutab laadimismeetreid? Jah! 1 euroaluse (0,4 LDM) maksimumkaal on 740kg. 1 FIN aluse arvestuslik maksimum on 925kg ning 1 LDM korral 1850kg. Tegemist on üldlevinud arvestuslike maksimumidega, millest lähtub valdav osa Euroopa transpordiettevõtetest.
Miks on kaalud limiteeritud? Haagisele laetavate kaupade kogukaal on fikseeritud tulenevalt iga riigi seadustest. Euroopas on üldlevinumaks koorma lubatud maksimaalseks kaaluks 24000kg. Ühte poolhaagisesse mahub 33 euroalust. Kui iga euroalus kaalubki nt 745 kg, on koorma (st 33 euroalust) kogukaal 24585kg (745kg x 33tk), mis ületab aga lubatud maksimumi (24000kg). Sestap ongi kindlaks määratud arvestuslikud maksimumid. Vaata allolevad näiteid.
- 1 euroalus kaaluga 1100kg on 0,6 LDM. 1100kg on arvestuslikust euroaluse maksimumkaalust (740kg) 1,5x suurem (tehe: 1100 / 740 = 1,49 = ~ 1,5). Seega 0,4 x 1,5 = 0,6 LDM.
- 3 FIN alust kogukaaluga 5000 on 2,7 LDM. 3 FIN aluse lubatud maksimumkaal on 3 x 925kg = 2775kg. Antud näite korral on seega reaalne kaal arvestuslikust maksimumist 1,8x suurem. Vastav tehe on 5000 kg / 2775 kg = ~ 1,8x. Seega, 1,5 x 1,8 = 2,7 LDM.
Näiteid kaupadest, kus LDM suureneb sõltumata mõõtudest ja/või kaalust.
LDM suurenemine tulenevalt laadimise ja kinnitamise iseärasustest. Alloleval pildil on kaks pakki mõõtudega 4 x 0,8 x 0,2m. Artikli alguses kirjeldatud tehe antud kaubale ei kohaldu, sest “ära kasutatud” põrandapind on suurem kui pakkide mõõdud.
Pakid on kinnitatud ja paigutatud haagise keskele sedasi, et ruumi kasutus ei ole maksimeeritud (st pakid ei ole üksteise vastas ega ulatu seinast seinani). Kahe paki vahele ega äärtesse ei ole aga vedajal võimalik muud kaupa laadida. Antud kaup on kokku 4,0 LDM.
LDM suurenemine tulenevalt väljaulatuvatest osadest (teleskoop, laadur jms). Alloleval pildil on masin, mille põhiosa (haagisele toetuv kollane korpus) on mõõtudega 1,2 x 2,0m (sj korpuse küljes oleva teleskoobi mõõdud transpordiasendis 1,0 x 0,9 x 2,45m).
Seade ei ulatu seinast seinani. Sealjuures ei ole aga masina äärtele võimalik turvaliselt muud kaupa laadida. Lisaks on seadmel teleskoop, mis asub õhus (põrandapinna kasutus justkui 0). LDM aluseks on aga pikim väljaulatuv osa (ka juhul, kui see ei toetu haagise põrandale). Seega kokku on LDM 1,2 + 1,0 = 3,0LDM.
LDM suurenemine tulenevalt ohutust kinnitamisest (sõidukid, treilerid). Fotol on traktor mõõtudega 5 x 2,45 x 2,5m. Antud juhul suurendavad “ära kasutatud” põrandapinda pikuti koormarihmad. Traktori turvaliseks transportimiseks on selle fikseerimine koormarihmadega vältimatu. Kinnituste alla ja külgedele ei ole aga võimalik muud kaupa laadida. Antud juhul suurendavad koormarihmad kogupikkus ca 0,5m. Seega, kokku 5,5LDM (5,0 +,05).
Kas soovid rahvusvahelist kaubavedu, kuid Sa ei ole päris kindel, kuidas käib korrektne laadimiseetrite arvutamine? Võta meiega ühendust. Aitame Sind.